Komisja Turystyki Górskiej

Skład Komisji

Skład Komisji:

Przewodniczący: Piotr Janowski

Z-ca przewodniczącego: Marek Minge

Sekretarz: Natalia Kaszuba

Kierownik zespołu znakarskiego: Marta Wodecka-Duda.

Członkowie: Andrzej Berczyński, Stanisław Duda, Tadeusz Fedoryka, Edward Soja, Edward Lada, Wiesław Tarnawski.

Regulamin Komisji

Regulamin
Komisji Turystyki Górskiej
Zarządu Oddziału PTTK „Ziemi Kłodzkiej” w Kłodzku
Rozdział I
Postanowienia ogólne
Art. 1
Regulamin został uchwalony przez Zarząd Oddziału PTTK „Ziemi Kłodzkiej” w Kłodzku uchwałą nr 22/2013/2015 z dnia 20.03.2015 r.
Rozdział II
Zadania, tryb i zakres działania KTG ZO PTTK
Art. 2.
1. Do zakresu działania Komisji Turystyki Górskiej, Zarządu Oddziału PTTK ,,Ziemi Kłodzkiej” w Kłodzku należą zagadnienia związane z realizacją celów i zadań PTTK w dziedzinie przez nią reprezentowanej, a w szczególności, fachowe doradztwo dla Zarządu Oddziału, kształtowanie polityki w danej dziedzinie, koordynacja działalności właściwych sekcji górskich w kołach i klubach
2. Przewodniczący Komisji w ramach udzielonego pełnomocnictwa może występować w imieniu Zarządu Oddziału PTTK do właściwych władz.
3. Komisja opracowuje szczegółowy plan działalności rocznej.
4. Komisja sporządza plan pracy na okres kadencji ujmując w nich zadania do realizacji. Plany pracy podlegają zatwierdzeniu przez Zarząd Oddziału.
5. Siedzibą Komisji jest biuro Oddziału i działa ona w oparciu o oddziałowe środki wymiany korespondencji.
Art. 3.
Do zadań utworzonej komisji Zarządu Oddziału należy:
1. Realizowanie zadań wynikających z uchwał Zjazdu Oddziału, Zarządu Oddziału, i władz naczelnych PTTK, oraz Krajowej Konferencji Aktywu Turystyki Górskiej PTTK.
2. Inspirowanie i koordynowanie działalności komisji, kół i klubów.
3. Przedstawianie właściwym władzom PTTK wniosków i opinii dotyczących zagospodarowania turystycznego na terenach istotnych z punktu widzenia interesów turystyki górskiej.
4. Kształtowanie wzorców właściwych postaw i zachowań związanych z aktywnością turystyczną górską.
5. Szerzenie działalności w zakresie ochrony środowiska przyrodniczego, kulturowego uwzględniającego rozwój turystyki górskiej i krajoznawczej.
6. Zgłaszanie uwag związanych z wytyczaniem i znakowaniem górskich szlaków turystycznych, kontrola stanu znakowania i wykonywania prac znakarskich w przypadku gdy Oddział prowadzi prace znakarskie.
7. Kierowanie na szkolenia zgodnie z obowiązującymi w PTTK programami, dla kadry towarzystwa oraz prowadzenie ewidencji Przodowników Turystyki Górskiej PTTK i znakarzy szlaków górskich.
8. Upowszechnianie zdobywania Górskiej Odznaki Turystycznej PTTK.
9. Prowadzenie Terenowych Referatów Weryfikacyjnych GOT – PTTK na terenie działania Oddziału.
10. Uczestniczenie przez członków Komisji w organizowanych seminariach i konferencjach związanych z tematyką górską.
11. Gromadzenie i zapoznawanie się z opracowanymi i wydawanymi materiałami szkoleniowymi, informacyjnymi i popularyzatorskimi dotyczącymi gór.
12. Utrzymywanie kontaktów z pokrewnymi organizacjami.
13. Organizowanie imprez górskich – wycieczek, rajdów, zlotów, konferencji itp.
14. Wykonywanie innych zadań wynikających ze specyfiki działań Komisji Turystyki Górskiej.
15. Występowanie do ZO PTTK z wnioskami o wyróżnienia i odznaczenia nadawane przez ZG PTTK oraz KTG ZG PTTK.
Art. 4.
1. Zarząd oddziału PTTK powołuje Komisję Turystyki Górskiej na okres kadencji jako organ doradczy w sprawach określonych w art. 3. nie później niż do trzech miesięcy od Zjazdu Oddziału.
2. Kadencja komisji obejmuje okres pomiędzy Zjazdami Oddziału.
3. Prawo zgłaszania kandydatów do Komisji Turystyki Górskiej przysługuje:
a. członkom Zarządu Oddziału PTTK.
b. ustępującej Komisji Turystyki Górskiej.
c. członkom Zarządu Kół i Klubów.
d. oddziałowym naradom aktywu górskiego, o ile są organizowane
Art. 5.
1. Komisja realizuje swoje zadania we współpracy z innymi organami fachowymi i jednostkami PTTK.
2. Przewodniczący Komisji może brać udział w posiedzeniach Zarządu Oddziału, z głosem doradczym wtedy gdy tematyka dotyczy działalności Komisji.
3. W przypadku, gdy działalność komisji wchodzi w zakres działania innej komisji działania powinny być uzgodnione między nimi.
Rozdział III
Zasady Tworzenia KTG ZO PTTK
Art. 6.
1. Komisja Turystyki Górskiej powołana przez Zarząd Oddziału liczy minimum 3 osoby.
2. Skład oraz zmiany składu KTG ZO PTTK następujące w okresie kadencji podlegają zatwierdzeniu przez Zarząd Oddziału.
Rozdział IV
Organizacja i tryb pracy komisji
Art. 7.
1. Przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i sekretarza oraz kierownika zespołu znakarskiego (o ile taki jest) wybiera Komisja Turystyki Górskiej Zarządu Oddziału.
2. Przewodniczącym i wiceprzewodniczącym KTG Zarządu Oddziału nie powinni pełnić, prezes i wiceprezesi Zarządu Oddziału.
Art. 8.
1. Komisja może działać bezpośrednio, i przez powołane podkomisje, zespoły oraz podzespoły, członkami zespołów i podzespołów mogą być osoby nie będące członkami komisji.
Art. 9.
1. Zebrania komisji, zwoływane są przez przewodniczącego lub osobę przez niego wyznaczoną w miarę potrzeb, według ustalonego harmonogramu lecz nie mniej niż 4 razy w roku, oraz w razie potrzeby.
2. Prawo zwoływania zebrania komisji przysługuje również Zarządowi Oddziału PTTK.
3. Uchwały komisji zapadają większością głosów, w razie równej ilości głosów, głos rozstrzygający należy do przewodniczącego. Uchwały komisji przekazywane są Zarządowi Oddziału PTTK.
4. Uchwały Komisji Turystyki Górskiej mogą być podejmowane drogą  elektroniczną, zgodnie z art. 23 pkt. 2 Statutu PTTK, takie sprawy jak organizacja pracy Komisji Turystyki Górskiej oraz podkomisji działającej przy KTG, wyróżnień, sprawy dotyczące pism do sponsorów, oraz w sprawach pilnych, które mogą być podjęte drogą elektroniczną.
5. Zebrania komisji, są protokołowane zaś dokumentacja jest przechowywana w biurze Oddziału oraz komisji.
6. Komisja Turystyki Górskiej ZO prowadzi ewidencję szlaków turystycznych, o ile ma na swoim terenie działania oraz obowiązkowo zgłasza wszelkie zmiany w ich przebiegu do KTG ZG PTTK.
Art. 10.
1. Zarządowi Oddziału przysługuje prawo uchylenia uchwał komisji jeżeli są sprzeczne z przepisami prawa, Statutu PTTK, niniejszym regulaminem lub interesami PTTK.
2. Zarządowi Oddziału przysługuje prawo zawieszenia lub odwołania członka komisji jeżeli jego działalność jest sprzeczna z przepisami prawa lub Statutem PTTK.
Art. 11.
1. Komisja działa w oparciu o środki finansowe w ramach budżetu Oddziału PTTK, dotacji i darowizn oraz może korzystać ze środków przyznanych na zadania zlecone.
Art. 12.
1. Interpretacja niniejszego regulaminu należy do ZO PTTK.
2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy prawa, Statutu Oddziału PTTK i Statutu PTTK.
3. Komisja ma prawo używania pieczątki firmowej Oddziału PTTK, z napisem Komisja Turystyki Górskiej.
Art. 13.
Regulamin niniejszy wchodzi w życie z dniem uchwalenia przez Zarząd Oddziału PTTK „Ziemi Kłodzkiej” w Kłodzku.

Terenowy Referat Weryfikacyjny GOT

Przewodniczący: Piotr Janowski
Z-ca przewodniczącego: Krzysztof Kaszuba

Sekretarz – Marta Wodecka-Duda

Członkowie: Andrzej  Berczyński, Natalia- Kaszuba.

TERENOWY REFERAT WERYFIKACYJNY ZWERYFIKOWAŁ:

ROK Normy
2023 5142 2111 25
ROK
20239 31

Nowy Regulamin Odznak Turystycznych: (PDF)